Tidal się przeliczył?

Dwóch dziennikarzy oskarża Tidal o manipulacje liczbą subskrybentów. Czyżby serwis Jay’a Z nie był aż tak popularny?

Jay Z szczyci się liczbą płacących subskrybentów swojego serwisu muzycznego, twierdząc że jest ich 3 miliony, przy czym ponad połowa z nich płaci abonament w wysokości 20 dolarów miesięcznie. Inne źródła twierdzą, że grupa płacących subskrybentów może liczyć nawet 6 milionów. Innego zdania są Markus Tobiassen i Kjetil Saeter. Dziennikarze norweskiego Dagens Naeringsliv po przeprowadzonym śledztwie oskarżyli Tidal o oszustwo. W jaki sposób serwis oszukuje swoich partnerów oraz media? Po przeprowadzeniu rozmów z pracownikami serwisu, jego partnerami oraz nieujawnionymi bliżej źródłami, dziennikarze stwierdzili, że pracownicy serwisu mieli zakładać w nim fałszywe konta.

Na koniec pierwszego kwartału 2015 roku Tidal oficjalnie poinformował o posiadaniu trzech milionów członków (później dodano, że są to wyłącznie płacący subskrybenci, a nie o osoby korzystające z próbnej subskrypcji). Natomiast według Tobiassena i Saetera, Tidal zapłacił za kwiecień 2016 roku właścicielom autorskich praw majątkowych za posiadanie 850 000 subskrybentów. Co więcej, wewnętrzny raport firmy również z kwietnia mówi o 1,2 miliona subskrybentów. Kiedy pod koniec 2016 roku Tidal informował koncerny nagraniowe o ilości klientów, liczba osiągnęła 1,1 miliona.

W sprawie wypowiedział się m.in. analityk rynku muzycznego Mark Mulligan. „Podejrzewałem to od pewnego czasu. Tidal jest dobry w przekazywaniu nieprawdziwych liczb. Podają dane, które nie są precyzyjnie zdefiniowane, zatem może je w różny sposób interpretować.” Z jego obliczeń (w których wziął pod uwagę wpływy ze streamingu muzyki, odjął wpływy z innych serwisów) wyszło, że Tidal nie może mieć 3 milionów płacących subskrybentów. „W ciągu ostatnich lat zdarzało się, że firmy podawały fałszywe dane, ale tutaj mamy do czynienia z największym tego typu kłamstwem i to dotyczącym jednej z najbardziej znanych firm” – mówi Mulligan.

Jagoda

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s